Η Αξιοποίηση του Αεροδρομίου του Ελληνικού


Ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν δύο άνθρωποι που έχουν από ένα σπίτι. Τα δύο σπίτια είναι κατεστραμμένα (μη-κατοικήσιμα). Έρχεται λοιπόν κάποιος και τους προτείνει την εξής συμφωνία: Να μείνει δωρεάν για 10 χρόνια στο σπίτι και παράλληλα να το φτιάχνει (αντί ενοικίου). Ο ένας ιδιοκτήτης δέχεται ενώ ο άλλος όχι, αρνούμενος να το παραχωρήσει δωρεάν. Μετά από τα 10 χρόνια ο ενοικιαστής φεύγει και ο πρώτος ιδιοκτήτης ναι μεν δεν έχει εισπράξει χρήματα, αλλά έχει ένα σπίτι σε άριστη κατάσταση. Ο δεύτερος ιδιοκτήτης δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα με το δικό του σπίτι, οπότε και δεν εισέπραξε κάτι και έχει ένα σπίτι άφτιαχτο. Ποιος από τους δύο είναι ο κερδισμένος και ποιος ο χαμένος;

Κάπως έτσι είναι και η κατάσταση με το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, το οποίο είναι κλειστό και αναξιοποίητο εδώ και 15 χρόνια (από το 2001). Τι θα έπρεπε να είχαμε κάνει με το Ελληνικό; Θα έπρεπε να το αναλάβει ένας ιδιώτης επιχειρηματίας, στον οποίο το κράτος θα παραχωρούσε την έκταση για μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. 20 χρόνια), όπου ο σχεδιασμός θα γινόταν σε πλήρη συμφωνία με το κράτος. Έτσι από την χαβούζα που έχουμε σήμερα θα είχαμε ένα πραγματικό κόσμημα. Ότι έχει γίνει στην μαρίνα Φλοίσβου αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα (για όποιον την έχει δει). Ένα μεγάλο κομμάτι θα γινόταν πάρκο, άλλο γήπεδα και χώροι για άσκηση, άλλο μαγαζιά (καταστήματα, καφέ, εστιατόρια) και ίσως ένα κομμάτι χώρος απαλλοτρίωσης ώστε να απελευθερωθούν εκτάσεις στο κέντρο της πόλης για να γίνουν χώροι πρασίνου.

Κάποιοι θα πουν: μα να πάρει ο επιχειρηματίας την έκταση δωρεάν; Ωραία, ας μην την κάνουμε τίποτα αυτήν την έκταση και μετά από άλλα 15 χρόνια θα είναι ακόμα χαβούζα. Να μην κερδίσουμε τίποτα εμείς για να μην βγάλει τίποτα κάποιος επιχειρηματίας. Θα πει κάποιος άλλος: μα παραχώρηση για 20 χρόνια; Αφού 15 χρόνια έχουν ήδη περάσει! Άλλος θα πει: μα γιατί να μην το αξιοποιήσει το κράτος; Στην Ελλάδα ζούμε, υπάρχει περίπτωση να το αξιοποιήσει το ελληνικό κράτος; Εδώ τα καλά χρόνια δεν το έκανε, θα το κάνει τώρα την εποχή της κρίσης;; Πραγματικά, το πιστεύει κανείς;;; Άλλος θα πει να γίνει ΟΛΗ η έκταση πάρκο. Ναι, σε μια περιοχή που δεν έχει ανάγκη πρασίνου και δίπλα ακριβώς είναι η θάλασσα, μεγάλη εξυπνάδα...

Κλείνοντας, θα ήθελα να σκεφτείτε μερικά από τα πλεονεκτήματα της αξιοποίησης της τεραστίας εκτάσεως του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού που θα είχαμε (αν είχαμε λίγο μυαλό στο κεφάλι μας), όπως:
  • Εργασία για τους ανθρώπους (και τις εταιρίες) που θα εργαστούν για την ανάπλαση του χώρου.
  • Θέσεις εργασίας για τους ανθρώπους που θα βρουν εργασία στον νέο χώρο (από κηπουρούς μέχρι υπαλλήλους καταστημάτων).
  • Αύξηση των εσόδων του κράτους από τις εμπορικές δραστηριότητες και από ασφαλιστικές εισφορές νέων εργαζομένων.
  • Αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής όχι μόνο των κατοίκων των γύρω περιοχών, αλλά και όλων των Αθηναίων.
  • Αναβάθμιση των περιουσιών των κατοίκων των γύρω περιοχών.
Αλλά ξέχασα, εμείς δεν υπολογίζουμε τα υλικά αγαθά, είμαστε υπεράνω...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Τεράστια Δυσκολία της Δημοκρατίας

Βαρουφάκης - Και Ψεύτης και Νάρκισσος

Περί του Τελικού "Ν"